Monday, February 07, 2011

ape media buat erk?

Assalamualaikum,

salam sejahtera kepada semua pembaca blog saya. Alhamdulillah, saya masih lagi tak berputus asa dan meneruskan niat saya dalam cuba mencari, mengajak dan dalam masa yang sama membetulkan diri sendiri yang jauh dari-Nya. Kita sekarang ni lali sangat dengan ungkapan ‘media baru’ atau dengan kata lainnya teknologi informasi tanpa sempadan. Apa lagi kalau bukan penggunaan internet oleh manusia. Mereka ni berlumba-lumba mengejar teknologi, almaklum siapa yang lambat memanglah ketinggalankan.

Macam cerita kura-kura lumba dengan arnab (tipu kalau korang tak ingat) dulu pun kene tinggal jugak lambat sangat walaupun last2 kura-kura yang menang sebab arnab ni underestimate si kura-kura. Ok balik kat point saya yang sebenar untuk entri ni, media baru macam facebook, myspace, twitter and banyak lagilah tak tersebut, membantu ke semua ni dalam menyebarkan islam? ape yang diorang and kite buat nak menyebarkan islam dengan guna media ni. Tanggungjawab setiap umat islam untuk menyampaikan islam kepada yang lain supaya saling ingat mengingati tapi kita ni dah berapa lama hidup pernah jalankan tanggungjwb tu? manusia memang lalai dan pelupa.

Jadi masa ni lah and hanya ini lah yang kita mampu lakukan untuk menyebarkan islam. Media baru ni lah hanya tempat dimana setiap manusia boleh menyampaikan idea tanpa sekatan juga paksaan. Tapi jangan disalah guna macam sesetengah daripada kita ni. Almaklum semua boleh diakses dengan bahan-bahan lucah pun layan jugak. Media baru ni sepatutnya digunakan untuk meluaskan perniagaan, pembelajaran, mencari informasi and lain-lain yang masih lagi dijalan kebenaran.Alhamdulillah

-

- - solat itu tiang agama. solatlah anda sebelum anda disolatkan. dengar kata imam muda ashraf nak datang uitm nanti tapi tak tau lah bila..

No comments:

Post a Comment